torsdag 7. januar 2010

Brrr, nå er det virkelig vinter!

Alle snakker om været for tida! Hvor enn du beveger deg er det kulda som er det store samtaleemnet, og det er virkelig kaldt. Gårsdagen var nok den kaldeste dagen hittil, på formiddagen var det –25 her.

Har vi stort sett kost oss inne i dag, det er kaldt i dag også. Og med en febervarm liten gutt er det uansett ikke noe utevær!

I dag fikk godgutten vår ta seg et av pepperkakehjertene som har hengt i kjøkkenvinduet vårt siden rett før jul, det er noe han har gledet seg til like lenge..DSC_5630 DSC_5631DSC_5633

-men det var stort sett bare non stop’ene som ble spist, han så ut som en liten bever forkledd i joggedress der han satt og gnagde av alle non stop’ene han så sirlig pyntet hjertet med for et par uker siden!

Jeg er jammen glad jeg har fått kaffemaskin på en slik kald dagDSC_5646 hvor en ikke orker tanken på å komme seg til byen, selv om en er kaffetørst. Er mer koselig å sitte med en selvlaget mocca på kjøkkenet og se på godgutten sin tegne og skrive på kort til bestekameraten som bor rett over gata, enn å hutre seg ut i minusgradene ja! Jammen fint jeg klarer å lage en ganske god mocca og egentlig, stamkafèen min er jo stengt, og jeg har mine tvil om at den kommer til å åpne igjen med det første –snufs-DSC_5653 DSC_5667

I kveld har jeg tent mye lys, det ble så tomt etter at jula ble pakket i esker og satt på bua i går kveld, og jeg har kost meg nære vedovnen med mitt nyeste prosjekt. Et mykt sjal i grønn alpakka til meg selv. Trenger vel ikke si at jeg gleder meg til det blir ferdig!?

DSC_5666

Her er sokkene jeg strikket til samboeren min til jul. Han kom plutselig med et ønske om nye ullsokker rett før jul, så da var jeg ikke sen om å ha et par sokker til han på bambuspinnene mine. Strikket i Perfekt, på pinne nr 3,5. Og de passer perfekt! Egenprodusert oppskrift, og det gikk med 114 gram garn.

1 kommentar:

  1. Ooo - sjalet ditt ser kjempefint ut. :) Høres veldig koselig ut å kose seg med kaffe hjemme i stedet for å hutre seg ned i sentrum nå - bittelitt kjølig i grunnen. Utrolig trist at Poesi har stengt - var innom Gravdahl i går i stedet for, men der var det iiiiskaldt!!

    Ha en strålende fin fredag og helg! :)

    SvarSlett