søndag 13. september 2009

Vært på hyttetur i dag og

Mor og far har hytte ikke langt unna her vi bor. Vi har ofte den som “mål” i helgene enten vi går eller sykler dit, både sommer og vinter.

Gutten vår syns det er så fint å være der, det er paradis på jord for han. Han syns det er veldig gøy å leke i dukkestua mi, han kan suldre i den i lang, lang tid!

DSC_1879

(dette bilde er fra tidlig i sommer, på trådene oppover veggen har det vært blomstrende erterblomster i hele sommer, nydelig)

Dukkestua er både gammel og liten, men det spiller ingen rolle, den har blitt både koselig og fin å leke i. Mammamor har oppgradert den litt siden jeg lekte i den for tjue år siden, den har fått noen malingsstrøk både innvendig og utvendig, og Bestefar har laget nytt gulv ute. Blomsterbedet ble laget i vår.DSC_4150

To blide typer hilser VELKOMMEN på døra!DSC_4151

Hyllene er fra loppemarked, malt i hvitt og rommer det meste av kjøkkenutstyret til gutten vår. Noe av det er nytt, men det meste er fra 80-tallet, det ser jammen ut som om det er noe 70-talls oransje der også, men det er nok bare tidlig 80-tall!

I dag ble jeg bedt på kakao i dukkestua, det er alltid noe servering å få der! Gutten vår syns det er koselig med besøk.

Jeg spurte om det var lov til å ta meg seg strikketøyet da jeg kom på kakao-besøk, og det fikk jeg lov til! :o)

I dag hadde han kjeks å servere til drikke også!

DSC_4142

DSC_4148

DSC_4146

Men kakaoen er som mye annet vi får servert i dukkestua, -laget av gråstein. Stein fungerer som kakao, kaffe, taco og ellers alt annet som passer 3-åringen vår!

TUSEN TAKK for en koselig stund, lille venn!

1 kommentar:

  1. Så koselig! Kan du hilse og si at jeg venter på kakao invitasjon!!

    SvarSlett