onsdag 17. juni 2009

Har hatt opprydning i strikkepinnene og garnlageret mitt.

Det er rart hvordan pinner og garn, heklenåler og andre nåler hoper seg opp i bortgjemte poser, fulle kurver og strikkevesker.. det samme gjelder halvferdige prosjekter, nyoppstarta prosjekter og nesten ferdige prosjekter.

For et par dager siden hadde jeg en ordentlig opprydning. Garnrester og nyinnkjøpte nøster ble lagt i gjennomsiktige poser for å få litt oversikt…Det ble mange nye poser i tillegg til det som alt var sortert i en stor pappeske fra tidligere opprydninger! :o)

Jeg gjorde fort ferdig et par ullsokker, et par barnevotter som skal toves og 2 sjal.

Sokkene er strikket i Classic alpaca fra Drops, oppskrift fra heftet Strikk Sokker. De er strikket på pinne nr 3. Garnforbruk: 114 gram

DSC_1643DSC_1645

Vottene er strikket i Vamsegarn, og er til sønnen i huset. Han ville nesten bare bruke blånissevottene sine i fjor vinter, så da er det bare å håpe på at han syns det er like fint og godt til vinteren, han har i hvertfall snart et ferdig par, mangler bare ei runde i vaskemaskina!

DSC_1655

Det brune sjalet har jeg hatt liggende lenge, det manglet bare å feste to tråder (utrolig hvor tiltak det er å få gjort det av og til). Det er strikket i Kitten Mohair, på pinne nr 5. Enkelt hullmønster tatt fra en opprinnelig genseroppskrift, men med litt forenklinger fra min side. Egenkomponert heklekant rundt hele sjalet. 106 gr.

DSC_1650

DSC_1653

Dette sjalet er samme oppskrift som det over, men det er er strikket av Drops Vivaldi, pinne nr 4,5. Garnforbruk: 46 gram. Det er litt mindre i størrelse enn det brune sjalet, og det er mykt og luftig. Tror det blir en herlig sak rundt halsen til vinteren, men det er ikke jeg som skal få kjenne varmen av sjalet, da det er julegave til ei venninne, håper hu blir glad for det! :o)

DSC_1647

Det ble det igjen tre votter uten “totter” (mangler en hel “sistevott”), et par fingervanter som så vidt er påbegynt, et lite skjerf, en genser uten ermer, en ferdigstrikket men ikke montert bukse, et par enkle tøfler som mangler litt montering og noen halvferdige hekle-lapper som skal sys sammen til små punger i “UFO-kurven” min.DSC_1659DSC_1660

DSC_1661

DSC_1662

DSC_1666

Jeg har mer enn nok av prosjekter, det er jo bare gøy!

Og nå har jeg faktisk oversikt over dem også, det var visst både ett og flere prosjekter her som jeg hadde glemt at jeg hadde… :o)

5 kommentarer:

  1. Du har jammen nok å drive med du og!!

    SvarSlett
  2. Dette var slett ikke værst til å være en som ikke er så glad i "dataen".

    SvarSlett
  3. så fin blogg da... ble jammen imponert jeg nå:) er husmora si detta... lager jo så mye fint:) klem fra therese

    SvarSlett
  4. Hei Silje! :) Fy søren så mye du har strikket da! :D :D Koselig at du har startet deg blogg! :)

    SvarSlett
  5. Ullsokker og ullbukser er liksom drømmen å kunne strikke selv. Hører du sier det ikke er vanskelig, så får vel kanskje sette igang ;)
    Du har strikket mye fint. Jeg er imponert!!
    KLem fra Trine Charlotte

    SvarSlett