søndag 21. juni 2009

Min første egenstrikka genser

For flere år siden skulle en venninne av meg ha baby, og jeg tenkte at jeg skulle strikke en genser til babyen. Jeg hadde aldri før strikket en genser, men tenkte at det skulle gå greit å få til… men månedene gikk, og babyen ble født, men det ble ingen hjemmestrikket gave. Det var tross alt mer jobb enn jeg trodde! Jeg hadde jo bare strikket noen egenkomponerte vesker på tjukke pinner og tovet de, før jeg gikk løs på denne genseren.

Men så ble jeg mamma, og genseren ble fullført.

Se så fin den ble!

Bilde 9770

Guttungen skjuler ansiktet for fotografen, han er nok redd for å bli avslørt på nettet! :o) Ei venninne av meg var kjempesnill og strikket matchende grønn ullbukse til genseren, men den var ikke med på denne høstturen.

Genseren er strikket på pinne nr 2,5 i babyull fra Dale. Oppskrifta heter Bæ, bæ lille lam, også fra Dale.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar