torsdag 30. juli 2009

Feriestrikking

Ferieturen vår bestod av mye bilkjøring, og rolige kvelder.. Og strikkinga var min faste følgesvenn i tillegg til gutta mine!

DSC_2744

Sokker er grei bilstrikking, det ble et par til guttungen i størrelse 22 (30 gram) og et par som er ca størrelse 30 (60 gram). Strikket på pinne nr. 3, garn: Online.

Strikket også et pannebånd i Sandnes alpakka mens vi var på tur. DSC_2755Bamse er nok en gang en meget fotogen modell som sitter pent og rolig for fotografen.. Pannebåndet er strikket i hullbord som dessverre ikke kommer så godt frem på bildet siden Bamse ikke er så tjukkk i hodet… Strikket på pinne nr 3,5 (tror jeg) og det gikk med ca 20 gram garn.

Prøver meg litt fram med denne hullborden om dagen, da en kollega ønsker seg lue i dette mønsteret av meg. Men hvordan jeg skal klare å få til pen felling med en hullbord som går over tre masker med hullstrikking og to vrangmasker i mellom, og samtidig strekker seg over fem omganger er en liten gåte for meg. Jeg får strikke og prøve og feile litt… Men før jeg går inn med sjela mi på luestrikking skal jeg strikke mer på et nytt sjal.

I morra kveld er det tid for strikkekafé i byen, jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar