onsdag 29. juli 2009

Garnhandel på ferietur

Ja, da var årets sommerferie godt i gang… Har ikke vært spesielt heldig med tanke på sommervær i år, det har begrenset seg til noen dager bare, dessverre!

I pøsende regnvær løp jeg gatelangs med gummistøvler og paraply i Grimstads gater på jakt etter garn, ikke bare etter garn kanskje… –men jeg fant til slutt en garnbutikk… og der var det salg! Kan det bli bedre? Glemte en liten stund at det var dårlig vær da…

DSC_2759DSC_2760Jeg falt helt for dette garnet! Gedifra er navnet. Det kommer kanskje dårlig fram på bildene, men det er et flerfarget bomull/polyamid garn med gulltråder innimellom. Artig garn syns jeg, og hadde ikke sett slikt garn på hedemarken helt til jeg var i byen på mandag…men de hadde ikke alle fargene jeg har kjøpt da, heldigvis!

Jeg måtte prøvestrikke med garnet samme kveld som det ble kjøpt, så det er et par nøster som alt er borte…. jeg måtte tilbake på butikken og kjøpe mer da de åpnet igjen. Jeg har noen planer for garnet, blant annet ser jeg for meg et sjal til meg selv av det turkis-grønne garnet. De andre planene for garnet er “hemmeligstemplet”, det samme er hva jeg strikket av det på ferietur (skal muligens være ei venninnegave, og da er det dumt å avsløre det her, noen hemmeligheter må en ha!)

DSC_2764

Kjøpte 4 nøster hvit Angora-Tweed også, skikkelig mykt garn, så jeg prøvde meg på å strikke en ørevarmer. Den ble ikke helt slik jeg hadde tenkt, så det ender kanskje med at jeg rekker den opp igjen..

Her er det Bamsen som er prøvekanin!

DSC_2756

Og det var mer garn på salg…

DSC_268225 kroner per nøste for Vivaldi garn var jammen billig, men det var dessverre ikke mange fine farger de hadde av det. Jeg endte opp med å kjøpe to hvite nøster.

Det har allerede blitt et sjal, og jeg er godt i gang med sjal nr.2.

DSC_2779

Det var kanskje ikke veldig pent å bruke et bilteppe som bakgrunn, men da synes i hvertfall sjalet litt bedre enn det gjorde på det lyse stuegulvet vårt.

Uansett, det er strikket på pinne nr.4,5 og det gikk med i underkant av 50 gram, 46 gram for å være nøyaktig.

Siden mønsteret er selvkomponert etter en opprinnelig genseroppskrift vurderer jeg å begynne å kalle sjalene for SiljeDesign sjal, det har jo blitt noen av dem etterhvert. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar