mandag 17. august 2009

Nå kan høsten komme…

…jeg er i hvertfall ferdig med en UFO som har ligget lenge i UFO-kurven ved siden av sofaen, nemlig et par fingervanter med struktur til meg selv!

Jeg har gitt bort flere par fingervanter i gaver, men det er jammen meg litt av en jobb å strikke, så disse er strikket for å varme mine kalde hender når kulda kommer. I kveld har jeg festet tråder, et møysommelig arbeid det også, her ligger det 24 avklipte trådstumper på bordet.

Og her er mine nye fingervanter:

DSC_3532

Fant oppskrifta i Allers julemagasin fra 2008. De er strikket i grå Sisu, pinne nr. 2,5. Jeg har brukt to restenøster på vantene, til sammen 51 gram. Kan trygt si at det ble akkurat med garn….

DSC_3534

I strukket tilstand er denne tråden 40 cm, og det er det som er til overs etter at siste tråd er festet! Jeg er meget fornøyd med å ha brukt opp litt garnrester!

Jeg håper det fortsatt er noen uker til jeg må bruke dem, men nå er jeg i hvertfall klar om høsten kommer snikende for godt!

1 kommentar:

  1. Fiiine vanter - jeg har nesten aldri ork til å strikke vanter. De små små fingrene som er så irriterende å strikke, og alle de trådene som skal festes etterpå skremmer meg langt bort!! ;)

    SvarSlett