onsdag 26. august 2009

Ut på tur, aldri sur…

Det blir i hvertfall mindre surt om en slipper å sitte å fryse…. På grunn av at min kjære samboer synes at det i løpet av sommeren har blitt vel mye garn i detta huset, har jeg satt innkjøpsstopp på garn (i hvertfall for en liten periode!!), og jeg fant ut at en bruker opp ganske mye garn rimelig fort på å lage sitteunderlag og tove. Så da var det å finne fram tjukke pinner og tilhørende tjukt ullgarn og sette i gang… I løpet av et par kvelder har jeg laget to sitteunderlag. Et til liten og et til stor..

DSC_3604

Begge sitteunderlagene er strikket i Artic ullgarn på pinne nr 7.

På det grå underlaget la jeg opp 84 masker og strikket rillestrikk til jeg syntes det var passe stort… Hu som har innkjøpsstopp på garn (=meg sjøl) måtte på butikken og kjøpe to nøster for å få det ferdig… hehe, det var den “garn-slankinga”, har fortsatt igjen et halvt nøste grått garn. 

På det røde underlaget la jeg opp 75 masker, og strikket riller til det var tomt for garn.

Grått underlag måler 37 x 46 cm etter ei runde i vaskemaskina på 60 grader, og det veier 200 gr. Det røde underlaget måler 26 x 38,5 cm, og det veier 150 gr. Perfekt å ha med seg på tur i skogen, i sykkelsetet, sykkelhengeren eller rett og slett… på benken på lekeplassen en kald ettermiddag.

GOD TUR!!

1 kommentar:

  1. Skal bli godt å sitte på benken nå ja :)
    Hadde ikke hørt om innkjøpsstoppen jeg, men så kan det jo hende at mine ører ikke fanger opp alt som blir sagt om strikking :)

    God tur til fjells!

    Elskverdig hilsen

    Garn handleren

    SvarSlett