onsdag 10. februar 2010

Mønsterstrikka votter

Her er mine første hjemmestrikka votter endelig ferdig, eller endelig og endelig, det har da egentlig gått veldig fort synes jeg. I hvertfall da jeg tenker på at det var mine første votter med “ordentlig” mønster! Og jeg var så ivrig etter å få de ferdig at jeg satt med hodelykt i bilen på vei hjem fra IKEA forrige lørdag for å strikke på de vottene. (hvor sær er en da en gjør det??)

DSC_5943

Jeg fant oppskrift på en finsk blogg.

Tross noen små, og sikkert usynlige feil for de som ikke vet det, syns jeg vottene ble veldig fine. Er bare så synd at jeg antagelig har brukt tynnere garn enn det som står i oppskrifta, for disse vottene som er strikket i Sisu passer i hvertfall ikke en dame. De er for små til meg, og jeg har ikke store hender. Brukte tilsammen 40 gram garn brukte nok litt mer rosa enn brunt. Får dampe litt på de og legge de i gavekassa…de passer nok en 10-åring eller noe. :o)

1 kommentar:

  1. Hei Silje :) Kjempe fine votter :)) - Anne Mette

    SvarSlett