lørdag 13. februar 2010

Tova votter

Tok uendelig lang tid å få ferdig disse vottene, de har vært ferdigstrikka lenge… og etter ei runde i vaskemaskina på dagligvask og 40 grader har de blitt tatt i bruk. DSC_5949

DSC_5953

Strikket i turkis Vamsegarn fra Husfliden og med Blånisse-votter-oppskrift. Laget for å passe ullsettet jeg strikket til forrige års barnehage-start. Dressen brukes daglig fortsatt, så at det tok en evighet å tove vottene spiller ingen rolle.CIMG3741

Dressen er fra et hefte fra Dale fra 2008, tror det heter Dyreparken eller noe. Dette er i hvertfall Julius-modellen. Men jeg har brukt en annen blåfarge enn i oppskrifta, jeg har også laget striper i stedet for ensfarget vrangbord på ermene og nederst på genseren.

Da jeg skulle kjøpe garn til ullbuksa ble det i butikken oppdaget at jeg hadde fått feil farge på det brune i genseren, det var en farge som hadde gått ut av produksjon og de var tom for den, –derfor ble buksa turkis, men det frisker jo opp med turkis bukse på en aktiv gladgutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar