søndag 20. desember 2009

Lue miss!

Så denne fine lua på nett, og strikket i vei med stor iver! Men overraskelsen var stor da lua i damestørrelse var ferdig strikket og den passet bedre til husets 3-åring enn til meg! Brukte da riktig garn og pinner, men det måtte være noe med strikkefastheten (som jeg sldri sjekker på småplagg som votter og luer etc.) som ble feil. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, hadde lua med meg på jobb og da var det en kollega som ville kjøpe den til sin lille niese! Så da kom den til nytte likevel. Artig, og veldig rart at noen vil kjøpe det en strikker syns jeg. Ei venninne kjøpte et sjal av meg denne uka også, artig. Håper mottakerne av lua og sjalet blir fornøyde!DSC_5051

Det er tydelig at størrelsen er feil da den sitter som et skudd på bamse-modellen min!

Med annen type alpakka garn, denne gangen fra Sandnes ble resultatet et annet! DSC_5034DSC_5037 Og jeg har strikket flere slike luer, det ligger noen slike under juletrærne hos både venninner og svigerinner (håper ingen har tid til å “snoke” i bloggen min nå rett før jul!) I hele desember har jeg brukt min lilla lue i dette mønsteret! Med sine mange hull, burde jeg nok heller hatt en annen lue med alle kuldegradene vi har hatt/har her de siste dagene. Men det var denne forfengeligheten da….. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar