tirsdag 29. desember 2009

Romjulskos

Til jul fikk jeg ei bok som heter Øya, skrevet av Victoria Hislop, den har jeg virkelig kost meg med i romjulDSC_5616a. Anbefaler den på et varmeste, jeg klarte knapt å legge den fra meg! Det har virkelig vært vinter her i jula, noen dager før jul kom julesnøen i løpet av et døgn, skikkelig koselig med hvit jul. Og etter den kom kuldegradene, mange kuldegrader… Brrr… og for en som knapt orker å ha på seg strømpebukse da gradestokken kryper ned til –20 blir det kaldt å oppholde seg utendørs. Løsningen for meg ble å strikke leggvarmere! Jeg strikket litt innimellom lesinga. Med grått Robust garn, som jeg hadde liggende etter et av mine førjulsprosjekter, og pinne nr. 3,5 ble det ganske kjapt et par leggvarmere å varmeDSC_5609 seg på. De varmer virkelig kalde legger godt ute i kulda, og de forhindrer glippe mellom sokker og bukse da en ligger på sofaen og leser.. genialt! Om jeg har de under buksa får jeg trekt de helt opp til knærne, og jeg føler meg som en gammel ballerina med leggvarmere på. He,he! :o)

Jeg har også varmet meg på deilig kaffe i jula. Vi var så heldige å få Nespresso kaffemaskin til jul!DSC_5625

Og med 200 “ampuller” deilig kaffe i gave fra min kjære bror har vi kaffe en god stund fremover. Og det beste av alt er at jeg kan lage min egen kaffe mocca hjemme, det er supert. Stamkaféen min gjennom sju år legges ut for salg, eller i verste fall kanskje ned, fra nyttår, så med egen kaffemaskin på kjøkkenet døyves litt av sorgen det medfører… Men jeg synes fortsatt det er veldig kos å sitte på kafé og skravle og kose meg med en dobbel kaffe mocca i hånda, så jeg håper virkelig ikke at jeg har drukket min siste kaffe på POESI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar